Detail publikace

Výpočtové modelování pokročilého klikového mechanismu

DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V. MARŠÁLEK, O.

Český název

Výpočtové modelování pokročilého klikového mechanismu

Anglický název

Computational Modelling of a Progressive Cranktrain

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

An advanced computational modelling allows research and development to be more effective even if complex thermo-mechanical systems, like an internal-combustion engine and its subsystems, are considered. For verification of a conceptual study of low-friction-losses cranktrain design and its vibration analysis, there is used a computational model which is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated.

Český abstrakt

Pokročilé výpočtové modelování umožňuje zefektivnit výzkum a vývoj dokonce i tak složitých tepelně-mechanických soustav, jako je spalovací motor a jeho podsestavy. Pro ověření koncepční studie klikového mechanismu s nízkými třecími ztrátami a analysu jeho vibrací je použit výpočtový model, jenž zahrnuje modálně redukovaná pružná tělesa, hydrodynamická ložiska a je sestaven i numericky řešen v prostředí Multi-Body System Snížení třecích ztrát je dosaženo snížením počtu hlavních ložisek klikového hřídele, přičemž se sleduje torsní kmitání řemenice klikového hřídele a zatížení hlavních ložisek.

Anglický abstrakt

An advanced computational modelling allows research and development to be more effective even if complex thermo-mechanical systems, like an internal-combustion engine and its subsystems, are considered. For verification of a conceptual study of low-friction-losses cranktrain design and its vibration analysis, there is used a computational model which is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated.

Klíčová slova česky

Klikový mechanismus, třecí ztráty, hlavní ložiska, MBS, torsní kmitání

Klíčová slova anglicky

Crankshaft, friction losses, main bearings, MBS, torsional vibration

Rok RIV

2013

Vydáno

09.12.2013

Nakladatel

MAGNANIMITAS

Místo

Hradec Králové

ISBN

978-80-87952-00-9

Kniha

Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013

Strany od–do

3616–3625

Počet stran

10

BIBTEX


@inproceedings{BUT105074,
  author="Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk} and Ondřej {Maršálek},
  title="Computational Modelling of a Progressive Cranktrain",
  booktitle="Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013",
  year="2013",
  month="December",
  pages="3616--3625",
  publisher="MAGNANIMITAS",
  address="Hradec Králové",
  isbn="978-80-87952-00-9"
}