Cílem výzkumu a vývoje je vytvářet moderní mechatronické systémy, které odpovídají aktuálním trendům v oblasti automobilového průmyslu a napomáhají uživatelům v celém rozsahu benefitů od komfortu až po bezpečnost posádky. Vývoj probíhá od základních mechatronických systémů přes ADAS systémy až po autonomní řízení, kde je využíváno moderních nástrojů, které jsou dále rozšiřovány a inovovány. Získané zkušenosti z celého procesu zahrnutého ve vývojovém V diagramu umožňují návrh systému, dílčích částí, generování codu, sestavování komponent, integraci systému a ověření a vznik prototypu vozidla s daným systémem na profesionální úrovni. Při vývoji řídicích algoritmů jsou využívány aktuální trendy AI a její dílčí součásti jako je strojové učení a deep learning. Z pohledu testování jsou vyvíjeny výpočtové modely vozidla nebo zařízení tak, aby bylo možné provádět testování napříč vývojem pomocí MIL – Modle in the Loop, RCP – Rapid Control Prototyping, SIL – Software in the Loop, PIL – Procesor in the Loop, HIL – Hardware in the Loop a VIL – Vehicle in the Loop. Nedílnou součástí vývoje je návrh ECU hardwaru a s tím spojené testování ať na vozidlech nebo v laboratoři, vývoj softwarů pro Unit testy, Unit under testy atd. a to nejen pro automobily ale i pro letecký průmysl.
Výsledky výzkumu z této oblasti jsou průběžně využívány pro modernizaci studijních plánů v bakalářském, magisterském i doktorském studium.
Více informací najdete zde.