Detail předmětu

Marketing

FSI-YMA Ak. rok: 2024/2025 Zimní semestr

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Prerekvizity

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Způsob a kritéria hodnocení

Jazyk výuky

čeština

Cíl

Cílem předmětu je poskytnout studentům základní znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení nutnosti využití marketingových principů při řízení odborných činností / útvarů ve firmě.
Tento předmět bude rozvíjet znalosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku, jakož i pro řízení dílčích oblastí (výrobní, technické, oblast V+V apod.). Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování...) pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Použití předmětu ve studijních plánech

Program B-PDS-P: Průmyslový design ve strojírenství, bakalářský
obor ---: bez specializace, 4 kredity, povinný

Program C-AKR-P: Akreditované předměty v CŽV, celoživotní vzdělávání v akr. stud. programu
obor CZS: Předměty zimního semestru, 4 kredity, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

- Východiska uplatnění marketingu v soudobých podmínkách, předpoklady pro uplatnění marketingu.
- Marketingový mix – pojetí marketingového mixu, klasický vs. rozšířený marketingový mix.
- Výrobek – marketingové pojetí výrobku, řízení výrobkového portfolia.
- Výrobek – značka, značková politika.
- Cena – postavení ceny v marketingovém mixu podniku, faktory, ovlivňující tvorbu cen.
- Cena – principy cenové tvorby na relační a transakční úrovni, analýza cenové citlivosti zákazníků.
- Distribuce – postavení distribuce v marketingovém mixu, volba distribučních cest.
- Komunikace – prvky komunikačního mixu – reklama, podpora. prodeje Komunikace – osobní prodej, Public relations, direkt marketing.
- Komunikace – soudobé trendy v komunikaci, využití sociálních sítí v komunikaci.
- Marketingový výzkum – primární a sekundární, volba vhodných metod, postup přípravy a realizace výzkumu.
- Soudobé trendy v marketingu.
- Soudobé trendy v marketingu.

Cvičení

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Seznámení s předmětem a pravidly pro hodnocení studia v průběhu semestru;
Očekávání studentů od předmětu. Diskuse k marketingu;
Analýza marketingového prostředí;
Segmentace;
Marketingový mix;
Význam obalu;
Marketing služeb;
Komunikační mix a příklady inovativních marketingových kampaní;
Aktuální trendy v marketingu;
Test;
11. Prezentace studentů: Týmový projekt;
12. Prezentace studentů: Týmový projekt;
13. Zápočet.