Detail předmětu

Matematický software

FSI-0MS Ak. rok: 2023/2024 Letní semestr

Předmět poskytuje úvod do jazyka Python s jeho využitím v aplikované matematice. Studentům je představen základ skriptování a tvorba algoritmů s využitím standardní knihovny a knihoven určených pro matematické aplikace, jmenovitě např. SciPy, NumPy,
SymPy.

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti získají základní znalosti programovacího jazyka Python. Naučí se využívat knihovny zaměřené na matematiku a řešit pomoci nich jednoduché problémy.

Prerekvizity

Základy práce s počítačem, základy programování. Základní znalosti matematické analýzy a lineární algebry.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Během cvičení je studentům představeno dané téma dle osnovy, které je následně využito pro řešení problémů.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet je udělován na základě aktivní úasti na cvičeních a hodnocení závěrečné semestrální práce.

Jazyk výuky

čeština

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty s programovacím jazykem Python a dostupnými knihovnami. Naučit studenty řešit matematické problémy pomocí tvorby jednoduchých aplikací.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na cvičeních je povinná. Způsob náhrady zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program B-MAI-P: Matematické inženýrství, bakalářský
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný

Program BIT: Informační technologie, bakalářský
obor BITP: Informační technologie, 3 kredity, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1) Úvod do jazyka Python. Příprava programovacího prostředí.
2) Práce s jazykem Python – datové typy, řízení toku.
3) Práce s jazykem Python – funkce a procedury, moduly.
4) Práce s knihovnami, úvod do vybraných knihoven.
5) Maticová algebra.
6) Práce s funkcemi, vykreslování grafů.
7) Symbolická matematika.
8) Práce s daty, práce se soubory.
9) Obyčejné diferenciální rovnice.
10) Další užitečné knihovny.
11) Úvod do grafických rozhraní.
12) Tvorba aplikace, řešení vybraného problému.
13) Řešení projektu.