Detail předmětu

Programovací techniky

FSI-SPT Ak. rok: 2023/2024 Letní semestr

Předmět je zaměřen na prohloubení programovacích znalostí s využitím jazyka C# a platformy .NET ve vývojovém prostředí Visual Studio. Jsou představeny pokročilé koncepty jak teoretického, tak i praktického charakteru. V závěru předmětu jsou znalosti využity k řešení reálných úloh.

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti získají pokročilé znalosti jazyka C#, objektově orientovaného programování a algoritmizace problémů. Tyto znalosti jsou studenti schopni aplikovat ve vývoji programů pro řešení reálných úloh.

Prerekvizity

Základní práce s počítačem, základní znalosti programovacího jazyka C# a vývojového prostředí Visual Studio.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Přednášky mají charakter výkladu základních principů a teorie daného tématu. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení předmětu sestává z bodů za semestrální projekt (prezentace funkčního programu v C# – 70%) a z bodů za samostatné úlohy (30%) zadané během semestru. Podmínkou udělení zápočtu je získání minimálně 50 % bodů ze semestrálního projektu. Za aktivní přínos ve výuce lze získat zvláštní ohodnocení.

Jazyk výuky

čeština

Cíl

Cílem předmětu je studenty seznámit s programovacími technikami a koncepty které využijí pro tvorbu algoritmů a jejich implementaci v aplikacích vytvořených pomoci jazyka C#. Dále je cílem naučit studenty využívat koncepty objektově orientovaného programování pro návrh a tvorbu programů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na přednáškách je doporučená, na cvičeních povinná. Výuka probíhá dle týdenního rozvrhu. Probíraná látka na cvičení odpovídá aktuálnímu tématu na přednášce dle osnovy. Způsob náhrady zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program B-MAI-P: Matematické inženýrství, bakalářský
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Datové struktury, kolekce.
2. Programovací paradigmata, programovací vzory.
3. Principy OOP.
4. Využití rozhraní.
5. Práce s knihovnami.
6. Úvod do GUI, události.
7. Serializace a deserializace objektů, práce s daty.
8. LINQ.
9. Generický datový typ.
10. Úvod do paralelního programování.
11. Testování kódu.
12. Řešení projektu.
13. Řešení projektu.

Cvičení s počítačovou podporou

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané v tématech na
přednáškách, viz. Osnova přednášek. Důraz je kladen na schopnost samostatné práce, tj. na vytvoření jednoduché aplikace, často v rámci samostatných úkolů.