Když uvedla firma SIGMA MOTOR na trh dvoumístný sportovní vůz SIGMA TN, byl to pro Martina Straku a Jana Hrudíka splněný sen. Absolventi Fakulty strojního inženýrství ale nevsadili jen na sportovní auta, se svojí firmou nabízí inženýrské služby pro oblast automotive i letecký či vlakový průmysl.
O vlastním autě snil Martin Straka od dětství. Nesnil ale o tom, že by si je koupil. Věřil, že si jednou sám nějaké postaví. „Tento sen jsem měl od chvíle, kdy jsem se dozvěděl, že Porsche se jmenuje podle Ferdinanda Porsche, Ferrari podle Enza Ferrariho. Vždycky jsem miloval auta a chtěl jsem je i vymýšlet,“ říká Straka.
I proto po střední škole padla volba na Fakultu strojního inženýrství VUT a obor automobilní a dopravní inženýrství. „VUT mi dalo skvělý základ do profesní kariéry a tyto základy využívám denně. Škola vám ukáže směr. Musíte ale také neustále pracovat, zdokonalovat se, dělat chyby a učit se z nich,“ myslí si Martin Straka, který dnes sám několik absolventů VUT zaměstnává.
Poté, co nasbíral zkušenosti ve velkých firmách zvučných jmen, se Straka před třemi lety rozhodl založit se svým spolužákem z VUT, společníkem a kamarádem Janem Hrudíkem vlastní společnost. Tak vznikla SIGMA MOTOR, která se dělí na dvě divize – SIGMA Cars a SIGMA Engineering. Zatímco Engineering nabízí znalosti a zkušenosti odborníků v oblasti konstruování, prototypování či optimalizace softwaru pro výpočet mechanismů, SIGMA Cars vyvíjí vlastní automobily. Nyní vyrábí úvodní sérii pěti vozů s motory o výkonu 220 koní pro silniční provoz. V budoucnu by pak chtěli produkovat mezi deseti a dvaceti auty ročně. „Byli bychom rádi, kdyby se kolem našich aut vytvořila správná parta nadšených lidí,“ říká Straka.
Celý příběh SIGMA MOTOR si můžete přečíst na zvut.cz.
Další zajímavé příběhy ke 120. výročí založení fakulty přinášíme postupně v rubrice 120xFSI. Pokud budete mít i vy pro rubriku zajímavý námět, dejte nám o něm vědět na e-mail Ivety Hovorkové hovorkova@fme.vutbr.cz. |