Fakulta strojního inženýrství VUT v Brně představuje studentskou formuli, tým TU Brno Racing a projekt Formula Student
Studentská formule s označením Dragon 4 je v pořadí již čtvrtý vůz, který vyvinul a vyrobil tým studentů TU Brno Racing. Stejně jako jeho předchůdci Dragon 1, 2 a 3 je společným dílem studentů několika ústavů i fakult VUT Brně, kteří pracují pod vedením Ústavu automobilního a dopravního inženýrství Fakulty strojního inženýrství (FSI) Vysokého učení technického v Brně. Studenti spolupracují i s řadou průmyslových partnerů. Vývoj závodního vozu studentům rozšiřuje vědomosti získané při studiu o praktické zkušenosti, týmovou spolupráci a také usnadňuje absolventům získání pracovních míst v řadách průmyslových firem.
Dragon 4
Studentská formule se každoročně zapojuje do soutěže Formula Student, která je evropskou odnoží původně americké soutěže Formula SAE.Jedná se o prestižní mezinárodní soupeření univerzitních týmů složených z budoucích inženýrů.
Čtvrtá sezóna korunovaná úspěchem v Maďarsku
V roce 2014 se TU Brno Racing zapojil do 3 mezinárodních závodů, které se uskutečnily v Německu, České republice a Maďarsku.
Úvodním závodem sezóny byl jeden z celosvětově nejprestižnějších podniků – Formula Student Germany, který se konal na známém okruhu Formule 1 Hockenheimringu v termínu 29. červenec až 3. srpen. Pro studenty z FSI VUT v Brně se jednalo o druhou účast na tomto závodě. Hlavním cílem bylo prokázat konkurenceschopnost nového monopostu Dragon 4, který na testech ukazoval velký potenciál. V disciplíně Skid Pad i v prezentačních soutěžích Design a Cost dosáhl tým skvělých výsledků. Celkově si tým TU Brno Racing odvezl 32. příčku mezi vozy se spalovacími motory, přičemž toto umístění bylo dáno zejména nedokončeným vytrvalostním závodem, za nějž a spotřebu paliva v závodě je největší bodový příděl – více jak třetina všech bodů, které jdou na soutěži získat.
Následoval podnik Formula Student Czech Republic v Hradci Králové, jediný závod v letošním roce odehrávající se před domácím publikem, který se konal 7. až 10. srpna. V celkovém pořadí obsadil tým TU Brno Racing 11. příčku mezi formulemi se spalovacím motorem, kterých bylo celkem 25. Bohužel se nepovedlo navázat na loňské 5. místo, které bylo dáno především dokončeným vytrvalostním závodem.
Posledním závodem letošní sezóny byl pro TU Brno Racing podnik v maďarském Györu. Týdenní rozestup mezi závody v Česku a Maďarsku neznamenal pro tým týden volna, ale proběhl další test i s ohledem k provedeným úpravám vozu.
Dragon 4 konečně ukázal svou sílu celkovým skvělým 7. místem, se ziskem historicky největšího počtu bodů. Alespoň částečně tak bylo zapomenuto zklamání z odstoupení ze závodu na Hockenheimringu v Německu na úvodu sezóny.
"Máme obrovskou radost, že jsme dojeli do cíle. Chyběl jen maličký krůček na vytoužené stupně vítězů, ale s výsledkem jsme i tak velmi spokojení. Auto jelo skvěle a dosahuje kvalit světové špičky. Udělali jsme za tuto sezónu pořádný skok kupředu. Nesmírně si ceníme podpory všech sponzorů a lidí, bez kterých by nebylo možné účastnit se této mezinárodní soutěže. Touto cestou bychom jim chtěli ještě jednou poděkovat. Věříme, že nám zachovají přízeň i do dalších sezón. Na závěr bych chtěl popřát týmu úspěšné vkročení do nové sezóny a zdárný vývoj již pátého vozu," shrnul David Hodas, vedoucí týmu. V této chvíli je již sezóna uzavřena a už se v plném proudu rozbíhají práce na páté evoluci Dragona, který bude závodit následující rok.