Když uvedla firma SIGMA MOTOR na trh dvoumístný sportovní vůz SIGMA TN, byl to pro Martina Straku a Jana Hrudíka splněný sen. Absolventi Fakulty strojního inženýrství ale nevsadili jen na sportovní auta, se svojí firmou nabízí inženýrské služby pro oblast automotive i letecký či vlakový průmysl.
O vlastním autě snil Martin Straka od dětství. Nesnil ale o tom, že by si je koupil. Věřil, že si jednou sám nějaké postaví. „Tento sen jsem měl od chvíle, kdy jsem se dozvěděl, že Porsche se jmenuje podle Ferdinanda Porsche, Ferrari podle Enza Ferrariho. Vždycky jsem miloval auta a chtěl jsem je i vymýšlet,“ říká Straka.
I proto po střední škole padla volba na Fakultu strojního inženýrství VUT a obor automobilní a dopravní inženýrství. „VUT mi dalo skvělý základ do profesní kariéry a tyto základy využívám denně. Škola vám ukáže směr. Musíte ale také neustále pracovat, zdokonalovat se, dělat chyby a učit se z nich,“ myslí si Martin Straka, který dnes sám několik absolventů VUT zaměstnává.
Poté, co nasbíral zkušenosti ve velkých firmách zvučných jmen, se Straka před třemi lety rozhodl založit se svým spolužákem z VUT, společníkem a kamarádem Janem Hrudíkem vlastní společnost. Tak vznikla SIGMA MOTOR, která se dělí na dvě divize – SIGMA Cars a SIGMA Engineering. Zatímco Engineering nabízí znalosti a zkušenosti odborníků v oblasti konstruování, prototypování či optimalizace softwaru pro výpočet mechanismů, SIGMA Cars vyvíjí vlastní automobily. Nyní vyrábí úvodní sérii pěti vozů s motory o výkonu 220 koní pro silniční provoz. V budoucnu by pak chtěli produkovat mezi deseti a dvaceti auty ročně. „Byli bychom rádi, kdyby se kolem našich aut vytvořila správná parta nadšených lidí,“ říká Straka.
Celý příběh SIGMA MOTOR si můžete přečíst zde.
Absolventi magisterského oboru: Automobilní a dopravní inženýrství