Málokterá značka proslavila Českou republiku ve světě tak, jako plzeňská Škoda. Neodmyslitelně k ní patří logo, které symbolizuje rychlost, pokrok a volnost. Směr modrého okřídleného šípu udává od roku 2018 Petr Brzezina, absolvent FSI.
Současný šéf plzeňské Škodovky se narodil a prožil své dětství v hornickém kraji Karvinska. Jako většina dětí si hrával s vláčky, stavěl pro ně kolejiště i depa, naslouchal zvukům skutečných vlaků a počítal, kolik vagonů dokáže lokomotiva utáhnout. Zcela jistě také, stejně jako všichni jeho vrstevníci, znal výrobky značky Škoda. Kdo by totiž neznal Škodovku? Že se mu v budoucnu oba tyto světy propojí, však neměl ani tušení.
Technické myšlení přivedlo Petra Brzezinu na strojní průmyslovou školu, pokračování na strojní fakultě proto bylo logickým krokem. Již během studia působil jako stipendista v První brněnské strojírně, kam později také nastoupil do svého prvního zaměstnání na pozici projektanta. Postupně se vypracoval do vysokých manažerských funkcí, které doma i v zahraničí zastával ve společnostech ABB, Alstom, General Electric, na pozici generálního ředitele působil ve společnosti OHL ŽS. Ve všech těchto manažerských pozicích bylo technické vzdělání velkou výhodou.
V roce 2018 přišla nabídka, která se neodmítá. Petr Brzezina se stal prezidentem a předsedou představenstva Škoda Transportation. Z malého chlapce, který si hrál s lokomotivami, mladého projektanta, který po absolutoriu nastoupil do svého prvního zaměstnání, se stal šéfem největší skupiny zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. „Jednou větou bych svou pracovní kariéru charakterizoval jako sérii využitých životních příležitostí spojenou s častými přesuny, poznáním mnoha míst a různých kultur v různých pozicích v nadnárodních firmách. Po 20 letech práce pro zahraniční vlastníky ve mně zrála touha pracovat pro úspěšnou českou značku a zúročit mezinárodní zkušenosti. Tento můj soukromý sen se vyplnil ve světoznámé Škodě Transportation se 160 letou tradicí a silným exportem, navíc vlastněnou nejsilnější českou investiční skupinou PPF,“ doplňuje Petra Brzezina.
Historie Škodovky se začala psát koncem 19. stolení, kdy inženýr Emil Škoda firmu v Plzni založil. Brzy se stala největším strojírenským podnikem Rakousko-Uherska. Dnešní Škoda Transportation a. s. patří ke světovým lídrům ve výrobě vozidel pro městskou hromadnou dopravu a železnici. V současnosti zaměstnává přes pět tisíc lidí v Plzni, Praze, Ostravě, nebo Šumperku. Jednotlivé projekty řeší vedle mateřské několik dceřiných společností nebo společných podniků působících vedle České republiky i v Německu, Finsku, Rusku nebo Maďarsku.