Detail předmětu
Management kvality II
FSI-XRI Ak. rok: 2021/2022 Letní semestr
Předmět Management kvality II poskytuje posluchačům poznatky o pokročilých principech řízení a zabezpečování kvality výrobků nebo služeb v podniku.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Předmět Management kvality II umožňuje získat posluchačům poznatky o vylepšování systému řízení a zabezpečování kvality v podniku. Studenti budou znát způsobu využití k tomu vhodných pokročilých metod.
Prerekvizity
GRI – Management kvality
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.
Způsob a kritéria hodnocení
Zkouška :
Test sestávající z 15 otázek (max. 15 bodů).
Úspěšně obhájená semestrální práce (max. 3 body).
Hodnocení: 15-14 bodů A; 13 bodů B; 12 bodů C; 11 bodů D; 10 bodů E
Jazyk výuky
čeština
Cíl
Cílem předmětu Management kvality II je seznámit studenty s pokročilými metodami řízení a vyhodnocování managementu kvality v celém životním cyklu výrobku nebo služby.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontroluje se účast na přednáškách. Prezentace a obhajoba zadané semestrální práce je volitelná.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program N-KSB-P: Kvalita, spolehlivost a bezpečnost, magisterský navazující
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Termíny a definice
2. Úvod do kvantitativních metod zlepšování procesu
3. Six Sigma – nástroje a postupy (dle ČSN ISO 13053-2)
4. Six Sigma – implementace (dle ČSN ISO 18404)
5. Lean – implementace (dle ČSN ISO 18404)
6. Posuzování a zlepšování procesů (dle ČSN ISO/IEC 15504-4)
7. Kvalita organizace (dle ČSN EN ISO 9004)
8. Management kvality v projektech (dle ČSN ISO 10006)
9. Spokojenost zákazníka (dle ČSN ISO 10001 až ČSN ISO 10003)
10. Monitorování a měření spokojenosti zákazníka (dle ČSN ISO 10004)
11. Dosahování finančních a ekonomických přínosů (dle ČSN ISO 10014)
12. Plánování kvality (dle ČSN ISO 10005)
13. Prezentace a obhájení semestrálních prací.