Detail předmětu

Management kvality II

FSI-XRI Ak. rok: 2021/2022 Letní semestr

Předmět Management kvality II poskytuje posluchačům poznatky o pokročilých principech řízení a zabezpečování kvality výrobků nebo služeb v podniku.

Výsledky učení předmětu

Předmět Management kvality II umožňuje získat posluchačům poznatky o vylepšování systému řízení a zabezpečování kvality v podniku. Studenti budou znát způsobu využití k tomu vhodných pokročilých metod.

Prerekvizity

GRI – Management kvality

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.

Způsob a kritéria hodnocení

Zkouška :
Test sestávající z 15 otázek (max. 15 bodů).
Úspěšně obhájená semestrální práce (max. 3 body).
Hodnocení: 15-14 bodů A; 13 bodů B; 12 bodů C; 11 bodů D; 10 bodů E

Jazyk výuky

čeština

Cíl

Cílem předmětu Management kvality II je seznámit studenty s pokročilými metodami řízení a vyhodnocování managementu kvality v celém životním cyklu výrobku nebo služby.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontroluje se účast na přednáškách. Prezentace a obhajoba zadané semestrální práce je volitelná.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program N-KSB-P: Kvalita, spolehlivost a bezpečnost, magisterský navazující
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Termíny a definice
2. Úvod do kvantitativních metod zlepšování procesu
3. Six Sigma – nástroje a postupy (dle ČSN ISO 13053-2)
4. Six Sigma – implementace (dle ČSN ISO 18404)
5. Lean – implementace (dle ČSN ISO 18404)
6. Posuzování a zlepšování procesů (dle ČSN ISO/IEC 15504-4)
7. Kvalita organizace (dle ČSN EN ISO 9004)
8. Management kvality v projektech (dle ČSN ISO 10006)
9. Spokojenost zákazníka (dle ČSN ISO 10001 až ČSN ISO 10003)
10. Monitorování a měření spokojenosti zákazníka (dle ČSN ISO 10004)
11. Dosahování finančních a ekonomických přínosů (dle ČSN ISO 10014)
12. Plánování kvality (dle ČSN ISO 10005)
13. Prezentace a obhájení semestrálních prací.